بسم الله
سلام از منتهاي لطف شما ممنونم
انسان را دوگانه آفريدند
وجودي آميخته از حيوان و ملائك
اگر راه ملائك درپيش گيرد مقامش بالاتر از ملائك
واگر راه حيوانات گزيند مقامش پست تر از آنان است
واين نص صريح قرآن است
اولائك كالانعام بل هم اضل
گروهي همچون حيواناتند بلكه پست تر
من به هيچ وجه نميگم سگ بودن به معناي حيوان شدن است
كه در اين صورت دور لازم ميآيد چرا كه به حيواني گفته ام حيوان باش
بلكه منظور من اين است كه اگر از صفات والاي انساني خود غافليم
نظري به صفات برجسته حيواناتي بيندازيم كه راه آدميت پيموده اند
شايد تنبيه شويم
به اين سوال من جواب دهيد
كه آيا در نزد خدا شان ومقام ذوالجناح بالاتر است يا شمر وخولي وحرمله
اشتباه نشود بعد از خدا هيچ موجودي به پايه ارزش انسان نميرسد
ولي انسان
كه تن آدمي شريف است به جان آدميت
نه همين لباس زيباست نشان آدميت
در مورد حوريب هم اگر منبع استخراج اسم رو به بنده معرفي كنيد خوشحال ميشوم چون هرچه گشتم چيزي غير از حوريث پيدا نكردم
موفق باشيد
ياعلي